Zamówienia publiczne

Tytuł zamówienia
Zapytanie ofertowe dotyczące świadczenia usług z zakresu doradztwa prawnego dla Głównej Biblioteki Lekarskiej im. Stanisława Konopki  
Przedmiot zamówienia
Prowadzenie bieżącego doradztwa prawnego dla Głównej Biblioteki Lekarskiej im. Stanisława Konopki  
Rodzaj ogłoszenia
Ogłoszenie o zamówieniu  
Tryb zamówienia
zamówienia do 130 tys. zł  
Ogłaszający
Główna Biblioteka Lekarska w Warszawie  
Województwo
MAZOWIECKIE  
Powiat
Warszawa  
Miasto
Warszawa  
Ulica
ul. Chocimska  
Numer budynku
22  
Data publikacji od
2024-12-19  
Termin składania ofert
2024-12-30 12:00  
Cpv
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
 

ZAPYTANIE OFERTOWE
 

Główna Biblioteka Lekarska im. Stanisława Konopki z siedzibą w Warszawie, ul. Chocimska 22, 00-791 Warszawa, zaprasza do złożenia oferty na wykonywanie usługi, której wartość nie przekracza kwoty 130 000 zł, wyłączonej ze stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320).

 

I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
 

     1. Przedmiot zamówienia:
 

Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie bieżącego doradztwa prawnego dla Głównej Biblioteki Lekarskiej im. Stanisława Konopki z siedzibą w Warszawie, ul. Chocimska 22, 00-791 Warszawa w okresie od dnia 01 stycznia 2025r. do dnia 31 grudnia 2025 r.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu doradztwa prawnego, przez którą należy rozumieć doradztwo i zastępstwo w obrocie prawnym, a w szczególności przygotowywanie, negocjowanie i opiniowanie umów zawieranych przez zamawiającego, przygotowywanie opinii prawnych, przygotowywanie, regulaminów, zarządzeń i innych aktów normatywnych, pomoc w zakresie przedsądowej, sądowej oraz egzekucyjnej windykacji należności.

3. Doradztwo prawne obejmować będzie także:
 

a) Udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych w szczególności z zakresu prawa i postępowania cywilnego, prawa administracyjnego, finansów publicznych, rachunkowości, gospodarki nieruchomościami, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, prawa zamówień publicznych (w tym również udziału w sporządzaniu, opiniowaniu oraz weryfikacji dokumentacji w zakresie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych);

b) Opiniowanie, przygotowywanie lub współudział w opracowywaniu umów (w tym uzgadnianie ich zapisów pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami, w szczególności przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz zasadności wprowadzania zmian do umów);

c) Opiniowanie rozliczania kar umownych w ramach zawartych przez zamawiającego umów;
d) Opiniowanie i opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych;
 

II. ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA

  1. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania czynności na bieżąco, bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie w terminie do 2 dni roboczych od daty otrzymania oraz do sporządzenia opinii prawnych i projektów pism w terminie do 3 dni roboczych, a w przypadku zagadnień wymagających szczegółowej analizy prawnej w terminie do 4 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku o ich sporządzenie. W zakresie prawa zamówień publicznych Wykonawca zobowiązany jest do udzielania odpowiedzi na zadane pytania oraz sporządzania opinii prawnych i projektów pism w terminie 1 dnia roboczego od daty ich otrzymania.
  2. Miesięczny zakres usługi musi zawierać się w 50 godzinach doradztwa prawnego w godzinach pracy GBL (poniedziałek - piątek 8:00 - 16:00)
  3. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia stałych dyżurów w siedzibie Zamawiającego dwa dni w tygodniu co najmniej 8 godzin łącznie.
  4. Wykonawca zapewni możliwość bieżącego kontaktu we wszystkie dni robocze w godz. w godzinach od 8.00 do 16.00 (telefonicznego i za pośrednictwem sieci teleinformatycznych poczty elektronicznej) tak, aby możliwe było przekazywanie korespondencji i zleceń na realizację termin owych czynności prawnych.
  5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania czynności na bieżąco, ze starannością wynikającą z profesjonalnego charakteru świadczonych usług oraz z poszanowaniem zasad etyki zawodowej. Czynności, o ile charakter na to pozwala, mogą być wykonywane z użyciem poczty elektronicznej.
  6. Wykonawca zapewni na czas urlopu wypoczynkowego, zwolnień lekarskich i innych wypadków losowych obsługę prawną świadczoną przez radcę prawnego/ adwokata spełniającego określone przez Zamawiającego wymagania na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  7. Wykonawca jest zobowiązany zachować w tajemnicy wszystkie informacje, które pozyskał w związku ze świadczeniem usługi prawnej na rzecz Zamawiającego.

III. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

  1. Wykonawcy muszą spełniać warunki dotyczące:

a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy - załącznik 4 do zapytania ofertowego;

b) posiadania wiedzy i doświadczenia polegające na wykonaniu minimum 1 usługi (zamówienia) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie świadczenia obsługi prawnej trwającej nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy na rzecz jednej, tej samej: jednostki sektora finansów publicznych albo państwowej jednostki organizacyjnej albo jednostki samorządowej albo spółki z udziałem Skarbu Państwa albo spółki z udziałem jednostki samorządu terytorialnego, w ramach której świadczono kompleksowe doradztwo prawne obejmujące co najmniej zagadnienia z dziedziny prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego, prawa administracyjnego, prawa pracy oraz finansów publicznych.Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o Wykaz wykonanych usług - załącznik 2 do zapytania ofertowego;

c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy - załącznik 1 do zapytania ofertowego;

d) sytuacji ekonomicznej i finansowej - weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy - załącznik 1 do zapytania ofertowego;
 

     2. Wykluczenia:
 

O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się Wykonawcy, wobec których nie zachodzą podstawy do wykluczenia z udziału w postępowaniu:

1.
W postępowaniu nie mogą brać udziału Wykonawcy, którzy powiązani są z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:

a) uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadanie co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa,

c) pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
 

2. Zamawiający wykluczy z postępowania Oferentów, wobec których zachodzą podstawy do wykluczenia o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024. poz. 507).

 

IV. WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Formularz ofertowy - wzór zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego;
  2. Dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia w zakresie wykonywania zawodu Radcy Prawnego lub Adwokata;
  3. Doświadczenie zawodowe - Wykaz wykonanych usług należy sporządzić zgodnie z treścią Załącznika nr 2 do zapytania ofertowego.
     

V. KRYTERIA OCENY OFERT:

Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o kryterium najniższej ceny ofertowej brutto - 100 % C min.

C = (C min / C badana) x 100 pkt

C min. – najniższa cena ze wszystkich ofert nieodrzuconych
C badana – cena przedstawiona w ofercie badanej
C - liczba punktów uzyskanych przez ofertę badaną

 

VI. MIEJSCE, SPOSÓB ORAZ TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY:

  1. Oferta musi być napisana w języku polskim i podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz.
  2. Oferta winna zawierać cenę ofertową brutto (zawierającą należny podatek VAT), obliczoną zgodnie z formularzem ofertowym.
  3. Cena oferty musi być naliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  4. Cena oferty powinna obejmować pełen zakres przedmiotowego zamówienia ofertowego i zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, stanowić ona będzie całkowite ryczałtowe wynagrodzenie Wykonawcy niezależnie od rozmiaru świadczeń oraz ponoszonych przez Kancelarię kosztów ich realizacji.
  5. Ofertę należy przesłać:
    a) pocztą elektroniczną na adres administracja@gbl.waw.pl: w terminie do dnia 30 grudnia 2024 do godz. 12:00
    b) osobiście bądź za pomocą kuriera lub poczty w terminie do dnia 30 grudnia 2024 do godz. 12:00 (liczy się godzina wpłynięcia) na adres Głównej Biblioteka Lekarska im. Stanisława Konopki z siedzibą w Warszawie, ul. Chocimska 22, 00-791 Warszawa, (oferta powinna być złożona w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Oferta – Doradztwo prawne”

 

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. Do kontaktu ze strony Zamawiającego: administracja@gbl.waw.pl
  2. Zamawiający w toku badania i oceny ofert wezwie Wykonawcę do złożenia wyjaśnień dotyczących oferty, a w przypadku niekompletności oferty w zakresie wymaganych dokumentów, Zamawiający wezwie do ich uzupełnienia.
  3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym i przedstawi najkorzystniejszą ofertę w oparciu o kryteria wyboru określone w zapytaniu ofertowym, z zastrzeżeniem pkt 5.
  5. Zamawiający dopuszcza unieważnienie postępowania na każdym jego etapie.
  6. Integralną częścią zapytania są:

    a) Załącznik nr 1 – Formularz Ofertowy;
    b) Załącznik nr 2 – Wykaz wykonanych usług;
    c) Załącznik nr 3 – Klauzula RODO;
    d) Załącznik nr 4 – Oświadczenie uprawnienia.


 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..