Zamówienia publiczne
- Tytuł zamówienia
- Zapytanie ofertowe dotyczące świadczenia usług z zakresu doradztwa prawnego dla Głównej Biblioteki Lekarskiej im. Stanisława Konopki
- Przedmiot zamówienia
- Prowadzenie bieżącego doradztwa prawnego dla Głównej Biblioteki Lekarskiej im. Stanisława Konopki
- Rodzaj ogłoszenia
- Ogłoszenie o zamówieniu
- Tryb zamówienia
- zamówienia do 130 tys. zł
- Ogłaszający
- Główna Biblioteka Lekarska w Warszawie
- Województwo
- MAZOWIECKIE
- Powiat
- Warszawa
- Miasto
- Warszawa
- Ulica
- ul. Chocimska
- Numer budynku
- 22
- Data publikacji od
- 2024-12-19
- Termin składania ofert
- 2024-12-30 12:00
- Cpv
-
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
ZAPYTANIE OFERTOWE
Główna Biblioteka Lekarska im. Stanisława Konopki z siedzibą w Warszawie, ul. Chocimska 22, 00-791 Warszawa, zaprasza do złożenia oferty na wykonywanie usługi, której wartość nie przekracza kwoty 130 000 zł, wyłączonej ze stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320).
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie bieżącego doradztwa prawnego dla Głównej Biblioteki Lekarskiej im. Stanisława Konopki z siedzibą w Warszawie, ul. Chocimska 22, 00-791 Warszawa w okresie od dnia 01 stycznia 2025r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu doradztwa prawnego, przez którą należy rozumieć doradztwo i zastępstwo w obrocie prawnym, a w szczególności przygotowywanie, negocjowanie i opiniowanie umów zawieranych przez zamawiającego, przygotowywanie opinii prawnych, przygotowywanie, regulaminów, zarządzeń i innych aktów normatywnych, pomoc w zakresie przedsądowej, sądowej oraz egzekucyjnej windykacji należności.
3. Doradztwo prawne obejmować będzie także:
a) Udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych w szczególności z zakresu prawa i postępowania cywilnego, prawa administracyjnego, finansów publicznych, rachunkowości, gospodarki nieruchomościami, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, prawa zamówień publicznych (w tym również udziału w sporządzaniu, opiniowaniu oraz weryfikacji dokumentacji w zakresie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych);
b) Opiniowanie, przygotowywanie lub współudział w opracowywaniu umów (w tym uzgadnianie ich zapisów pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami, w szczególności przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz zasadności wprowadzania zmian do umów);
c) Opiniowanie rozliczania kar umownych w ramach zawartych przez zamawiającego umów;
d) Opiniowanie i opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych;
II. ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA
- Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania czynności na bieżąco, bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie w terminie do 2 dni roboczych od daty otrzymania oraz do sporządzenia opinii prawnych i projektów pism w terminie do 3 dni roboczych, a w przypadku zagadnień wymagających szczegółowej analizy prawnej w terminie do 4 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku o ich sporządzenie. W zakresie prawa zamówień publicznych Wykonawca zobowiązany jest do udzielania odpowiedzi na zadane pytania oraz sporządzania opinii prawnych i projektów pism w terminie 1 dnia roboczego od daty ich otrzymania.
- Miesięczny zakres usługi musi zawierać się w 50 godzinach doradztwa prawnego w godzinach pracy GBL (poniedziałek - piątek 8:00 - 16:00)
- Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia stałych dyżurów w siedzibie Zamawiającego dwa dni w tygodniu co najmniej 8 godzin łącznie.
- Wykonawca zapewni możliwość bieżącego kontaktu we wszystkie dni robocze w godz. w godzinach od 8.00 do 16.00 (telefonicznego i za pośrednictwem sieci teleinformatycznych poczty elektronicznej) tak, aby możliwe było przekazywanie korespondencji i zleceń na realizację termin owych czynności prawnych.
- Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania czynności na bieżąco, ze starannością wynikającą z profesjonalnego charakteru świadczonych usług oraz z poszanowaniem zasad etyki zawodowej. Czynności, o ile charakter na to pozwala, mogą być wykonywane z użyciem poczty elektronicznej.
- Wykonawca zapewni na czas urlopu wypoczynkowego, zwolnień lekarskich i innych wypadków losowych obsługę prawną świadczoną przez radcę prawnego/ adwokata spełniającego określone przez Zamawiającego wymagania na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Wykonawca jest zobowiązany zachować w tajemnicy wszystkie informacje, które pozyskał w związku ze świadczeniem usługi prawnej na rzecz Zamawiającego.
III. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- Wykonawcy muszą spełniać warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy - załącznik 4 do zapytania ofertowego;
b) posiadania wiedzy i doświadczenia polegające na wykonaniu minimum 1 usługi (zamówienia) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie świadczenia obsługi prawnej trwającej nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy na rzecz jednej, tej samej: jednostki sektora finansów publicznych albo państwowej jednostki organizacyjnej albo jednostki samorządowej albo spółki z udziałem Skarbu Państwa albo spółki z udziałem jednostki samorządu terytorialnego, w ramach której świadczono kompleksowe doradztwo prawne obejmujące co najmniej zagadnienia z dziedziny prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego, prawa administracyjnego, prawa pracy oraz finansów publicznych.Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o Wykaz wykonanych usług - załącznik 2 do zapytania ofertowego;
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy - załącznik 1 do zapytania ofertowego;
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej - weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana jest w oparciu o oświadczenie Wykonawcy - załącznik 1 do zapytania ofertowego;
2. Wykluczenia:
O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się Wykonawcy, wobec których nie zachodzą podstawy do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
1. W postępowaniu nie mogą brać udziału Wykonawcy, którzy powiązani są z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:
a) uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadanie co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa,
c) pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Zamawiający wykluczy z postępowania Oferentów, wobec których zachodzą podstawy do wykluczenia o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024. poz. 507).
IV. WYMAGANE DOKUMENTY
- Formularz ofertowy - wzór zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego;
- Dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia w zakresie wykonywania zawodu Radcy Prawnego lub Adwokata;
- Doświadczenie zawodowe - Wykaz wykonanych usług należy sporządzić zgodnie z treścią Załącznika nr 2 do zapytania ofertowego.
V. KRYTERIA OCENY OFERT:
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o kryterium najniższej ceny ofertowej brutto - 100 % C min.
C = (C min / C badana) x 100 pkt
C min. – najniższa cena ze wszystkich ofert nieodrzuconych
C badana – cena przedstawiona w ofercie badanej
C - liczba punktów uzyskanych przez ofertę badaną
VI. MIEJSCE, SPOSÓB ORAZ TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY:
- Oferta musi być napisana w języku polskim i podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz.
- Oferta winna zawierać cenę ofertową brutto (zawierającą należny podatek VAT), obliczoną zgodnie z formularzem ofertowym.
- Cena oferty musi być naliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena oferty powinna obejmować pełen zakres przedmiotowego zamówienia ofertowego i zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, stanowić ona będzie całkowite ryczałtowe wynagrodzenie Wykonawcy niezależnie od rozmiaru świadczeń oraz ponoszonych przez Kancelarię kosztów ich realizacji.
- Ofertę należy przesłać:
a) pocztą elektroniczną na adres administracja@gbl.waw.pl: w terminie do dnia 30 grudnia 2024 do godz. 12:00
b) osobiście bądź za pomocą kuriera lub poczty w terminie do dnia 30 grudnia 2024 do godz. 12:00 (liczy się godzina wpłynięcia) na adres Głównej Biblioteka Lekarska im. Stanisława Konopki z siedzibą w Warszawie, ul. Chocimska 22, 00-791 Warszawa, (oferta powinna być złożona w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Oferta – Doradztwo prawne”
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Do kontaktu ze strony Zamawiającego: administracja@gbl.waw.pl
- Zamawiający w toku badania i oceny ofert wezwie Wykonawcę do złożenia wyjaśnień dotyczących oferty, a w przypadku niekompletności oferty w zakresie wymaganych dokumentów, Zamawiający wezwie do ich uzupełnienia.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym i przedstawi najkorzystniejszą ofertę w oparciu o kryteria wyboru określone w zapytaniu ofertowym, z zastrzeżeniem pkt 5.
- Zamawiający dopuszcza unieważnienie postępowania na każdym jego etapie.
- Integralną częścią zapytania są:
a) Załącznik nr 1 – Formularz Ofertowy;
b) Załącznik nr 2 – Wykaz wykonanych usług;
c) Załącznik nr 3 – Klauzula RODO;
d) Załącznik nr 4 – Oświadczenie uprawnienia.